Waar ga je werken?
Stichting De Noordzee is al ruim 40 jaar dé organisatie als het gaat om bescherming en duurzaam gebruik van de Noordzee. Wij beschermen de prachtige Noordzeenatuur, werken aan een duurzame visserij, zorgen dat natuur en de energietransitie samengaan en ruimen de stranden op. Met partners werken wij aan het oplossen van de grootste milieu-uitdagingen op de Noordzee. Wij werken op basis van onze kernwaarden: samen, oplossingsgericht, onafhankelijk en science-based.
Binnen het team communicatie is per direct deze mooie positie beschikbaar.
Wat ga je doen?
Jij gaat helpen de Noordzee in de harten van alle Nederlanders te sluiten. Je werkt aan de bekendheid van en waardering voor de Noordzee. Je bouwt aan de groei van een actieve en betrokken Noordzee-community.
In jouw rol zorg je voor onze presence op sociale media, de uitvoering van communicatiecampagnes en maak je verhalen voor onze stakeholders en het brede publiek. Het doel is om Stichting De Noordzee te verbinden met de verschillende doelgroepen – van het brede publiek tot onze stakeholders. Je kunt toegankelijk schrijven en haalt met plezier de hoofdboodschap uit complexe materie en maakt deze begrijpelijk en aantrekkelijk. Er is ruimte voor je eigen ideeën; je adviseert collega’s over passende communicatieproducten.
Jouw functie valt in het marketing en communicatieteam en je leidinggevende is Francine Hijmans, manager partnerschappen en communicatie.
Jouw kerntaken:
- Je ontwikkelt content voor sociale media.
- Je ontwikkelt online communicatiecampagnes en voert ze uit.
- Je schrijft (samen met collega’s) online artikelen en publicaties voor een breed publiek, onder andere voor de nieuwsbrief. Je denkt mee over of en hoe we onze communicatie kunnen versterken Je zorgt proactief voor goede afstemming met collega’s en externe organisaties.
Wie ben jij?
- Je hebt een academisch/ HBO werk- en denkniveau.
- Minimaal 1 – 2 jaar werkervaring
- Je schrijft uitstekend Nederlands en bent taalvaardig.
- Je hebt affiniteit met het werk van Stichting De Noordzee.
- Je hebt affiniteit met onze kernwaarden.
- Op samenwerken gericht: je staat midden in een team, bent gewend je werk af te stemmen, stelt je proactief op en kunt snel schakelen wanneer nodig.
- Je hebt ervaring met social media en het schrijven van teksten.
- Ervaring met het werken met websites en tools als Mailchimp en Eventbrite is een pré.
- Je werkt zelfstandig, bent nauwkeurig en kunt plannen en prioriteren.
- Creativiteit in zowel beeld als taal.
Wat bieden wij?
- Een uitdagende en veelzijdige rol op het gebied van communicatie in een maatschappelijke organisatie die ertoe doet!
- Een functie met een grote mate van zelfstandigheid en met ruimte voor ontwikkeling.
- De kans om bij te dragen aan de ontwikkeling van ons communicatiebeleid.
- Een informele werksfeer binnen een gezellig team én met een kantoor op loopafstand van Utrecht CS.
- Een functie (24 uur p/w) op basis van een contract voor minimaal 6 maanden, ter vervanging.
- Goede ontwikkelings- en opleidingsmogelijkheden.
- Marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden (brutosalaris €2854,81 per maand o.b.v. een fulltime aanstelling).
Reageren
Interesse in bovenstaande vacature? Mail jouw motivatie en CV vóór 12 december naar [email protected]. De eerste gesprekken vinden plaats in de week van 12 december. De startdatum is in overleg, maar met voorkeur op 2 januari.
Vragen?
Voor vragen over de functie kun je terecht bij Gilles van Santvoort op maandag 21 november en donderdag 24 november tussen 09.00 – 10.00 via telefoonnummer 030-2340016.
Wil je zelf niet solliciteren, maar draag je ons wel een warm hart toe?
Je helpt ons door deze vacature te verspreiden in je netwerk. Alvast dank!
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
For this position we are only hiring candidates who are fluent in Dutch (speaking, writing,